mÉHECSKE CSOPORT
Csoport filozófia:
„Én azt hiszem, gyereket csak úgy lehet nevelni, ha az ember megtiszteli azzal, hogy
komolyan veszi.”
Szabó Magda
Csoportunk vegyes életkorú. A gyermekekre és a felnőttekre az elfogadás jellemző. A jól
kialakított szokás és szabályrendszert a gyermekek hamar elsajátítják. A napi tevékenységek
komplex módon valósulnak meg. Kiemeleten fontos számunkra az egyéni tapasztalatszerzés,
a mozgás, az ének-zene, népi játékok, néptánc és a mese, de ezek mellett napi szinten
biztosítjuk a gyermekek számára a kézműves tevékenységeket. A mindennapjaink során a
gyermekeket a fenntarthatóságra neveljük (pl.:szelektív hulladékgyűjtés, újrahasznosítás a
vizuális tevékenységek során, az energiaforrások takarékos használata). Nagy hangsúlyt
fektetünk a gyermekek önállóságának fejlődésére, türelemmel, megértéssel, empátiával
fordulunk a „Méhecskés” gyermekekhez. Az érzelmi intelligencia fejlesztése a gyermek
számára észrevétlenül, spontán és tervezett formában jelenik meg (pl.: mese
bábozás/dramatizálás, „szeretet” labda használata).Fontosnak tartjuk, hogy kisgyermekek
egyéni és életkori sajátosságaikhoz mérten megtanulják kezelni érzelmeiket, melyhez a
gyermekjóga módszereit is használjuk. A hagyományaink ápolása és az évszakok változása
határozza meg nevelési évünk programjait.
Szabad levegőn eltöltött idő során a gyermekek a tágas udvarunk adta lehetőségeket sokrétűen
használják ki.
Célunk, hogy a gyermekek örömmel járjanak óvodába és egyéni képességeik szerint
folyamatosan fejlődjenek illetve az iskolába lépés is zökkenőmentesen történjen.
komolyan veszi.”
Szabó Magda
Csoportunk vegyes életkorú. A gyermekekre és a felnőttekre az elfogadás jellemző. A jól
kialakított szokás és szabályrendszert a gyermekek hamar elsajátítják. A napi tevékenységek
komplex módon valósulnak meg. Kiemeleten fontos számunkra az egyéni tapasztalatszerzés,
a mozgás, az ének-zene, népi játékok, néptánc és a mese, de ezek mellett napi szinten
biztosítjuk a gyermekek számára a kézműves tevékenységeket. A mindennapjaink során a
gyermekeket a fenntarthatóságra neveljük (pl.:szelektív hulladékgyűjtés, újrahasznosítás a
vizuális tevékenységek során, az energiaforrások takarékos használata). Nagy hangsúlyt
fektetünk a gyermekek önállóságának fejlődésére, türelemmel, megértéssel, empátiával
fordulunk a „Méhecskés” gyermekekhez. Az érzelmi intelligencia fejlesztése a gyermek
számára észrevétlenül, spontán és tervezett formában jelenik meg (pl.: mese
bábozás/dramatizálás, „szeretet” labda használata).Fontosnak tartjuk, hogy kisgyermekek
egyéni és életkori sajátosságaikhoz mérten megtanulják kezelni érzelmeiket, melyhez a
gyermekjóga módszereit is használjuk. A hagyományaink ápolása és az évszakok változása
határozza meg nevelési évünk programjait.
Szabad levegőn eltöltött idő során a gyermekek a tágas udvarunk adta lehetőségeket sokrétűen
használják ki.
Célunk, hogy a gyermekek örömmel járjanak óvodába és egyéni képességeik szerint
folyamatosan fejlődjenek illetve az iskolába lépés is zökkenőmentesen történjen.